Plajele din Andaluzia sunt spectaculoase in primul rand pentru ca sunt la Oceanul Atlantic! Sunt imense si foarte ingrijite, cu nisipul acela fin pe care il cautam in general la orice plaja.

Un alt criteriu pe care eu il caut si pe care l-am gasit aici este ca nu ai nimic amenajat. Majoritatea plajelor din Andaluzia nu au sezlonguri. Sunt la liber, pentru oameni liberi! Si ca sa impacam pe toata lumea, vei gasi si zone unde se practica surf sau bodyboarding. Adica locuri mai aglomerate si oameni pusi pe distractie!

Playa Fuente del Gallo

Plaja se afla langa orasul Conil de la Frontera, la cateva minute de mers cu masina, in Fuente del Gallo. Plaja m-a impresionat. A fost wow la prima vedere! Nu ma asteptam sa gasesc asemenea imensitate! Faptul ca privesti in departare si tot ce vezi este nisip si apa, chiar pare incredibil. O sa gasesti aici si cateva baruri si restaurante, dar sunt la distanta unele de altele, iar asta nu altereaza deloc imaginea.

Plaja nu e amenajata cu sezlonguri si umbrelute, asa ca ia-ti cu tine un prosop si eventual o umbreluta pentru ca nu prea ai unde sa te adapostesti de soare. Ideal este sa ai la tine si ceva de baut ca sa nu cumperi de la restaurant. Tot aici exista si niste locuri de parcare neamenajate, in camp, undeva mai sus, de unde poti sa privesti maretia, iar ca sa ajungi la plaja vei cobori pe o panta si pe cateva trepte, asta doar ca sa nu fie atat de accesibil un loc cu atata frumusete.

Playa de Los Canos de Meca

In Los Canos de Meca se afla aceasta plaja unde am poposit chiar de doua ori. Prima data cand am ajuns a fost aproape de asfintit cand atmosfera era una de vacanta, lume frumos imbracata si doua baruri la intrarea pe plaja. Toata starea a fost una cu aer de Vama Veche. Plaja are multe dune de nisip, asta da un farmec aparte locului. Chiar arata spectaculos si daca mergi in plimbare printre acele dune o sa gasesti un far. Faro de Trafalgar! E o imagine de tablou. Recunosc, am avut un moment plin de visare aici. De stat pana la Apus! E prima mea recomandare. Apusul este privit ca un spectacol de toata lumea care se aduna in fiecare seara! Se si aplauda! Da, pentru spectacolul naturii. Chiar a fost ceva inedit, sa fiu parte din public! O amintire de pus in rama!

Tot la intrarea pe plaja am gasit si un mic targ vintage care ne-a placut foarte tare! Ne-am si achizitionat cateva lucruri foarte dragute. L-am cautat si a doua oara cand am ajuns aici dar nu l-am mai gasit.

Daca vrei sa iti petreci o zi pe aceasta plaja si evident ca vei vrea sa si mananci, o sa gasesti cum am spus mai sus, doua restaurante tip bar foarte cochete, chiar la intrarea pe plaja. Acolo am mancat si noi si a fost foarte bine. Recomand!

Paya Del Palmar

Nu foarte departe de Conil este aceasta plaja foarte dorita de surferi. Aici o sa-i gasesti pe toti iubitorii de sporturi de apa! E o atmosfera foarte cool si nu doar pentru sportivi dar si pentru cei care doar vin sa priveasca sau sa incerce un bodyboarding pentru prima data.

Daca iti place adrenalina, valurile sunt un pic mai mari decat pe alte plaje. Eu recunosc ca am incercat un bodyboard si a fost foarte distractiv. Am stat in apa cateva ore timp in care tot ce am facut a fost sa ma arunc in/pe valuri in incercarea de a prinde fix valul ala care sa ma duca la mal. Am prins cateva. A fost tare!

Pe partea cealalta de drum, vizavi de plaja, o sa gasesti multe magazine cu haine, restaurante, baruri, cafenele si locuri de unde iti poti inchiria placi de surf, sau bodyboard. Este un loc animat, distractiv, in care nu ai cum sa te plictisesti. Noi am petrecut o zi aici, ne-a placut mult, ne-am distrat si ne-am incarcat cu super energie!

Playa del Castillejo

Mergand pe coasta spre Barbate o sa intalnesti o plaja micuta, cocheta, paradisiaca. Este pur si simplu genul acela de plaja care te uimeste si la care te opresti doar sa o privesti. Parca nici nu indraznesti sa te asezi undeva. Exact asta am facut si eu minute bune. Am facut multe fotografii, pana am epuizat telefonul si apoi doar am privit in jur. E o bijuterie de plaja. Daca vii cu masina, cel mai probabil ca asa va fi, o sa fie nevoie sa platesti un loc de parcare intr-unul din locurile amenajate, nu foarte departe de plaja.

Pe drumul catre plaja o sa te straduiesti putin sa cobori, pe niste trepte si stanci. La un moment dat vei avea un view point superb cu tot peisajul si acolo sa te tii ca urmeaza pozele! Cobori pe acele stanci pana jos pe plaja.

Te anunt ca se practica nudismul, plaja fiind destul de ascunsa, e potrivita pentru amatorii de asa ceva. Doar ca sa nu fii surprins! Pe foarte multe plaje din Andaluzia se face nudism. E un lucru pe care l-am descoperit in vacanta, nu citisem nicaieri despre asta. Nici nu mai conteaza, atata timp cat totul arata minunat, cand nu te inghesui sa iti pui un prosop, cand fiecare om de pe plaja e in filmul lui si nu te deranjeaza cu nimic, nu te simti privit, analizat, este perfect!

Playa de la Isla de Tarifa

In orasul Tarifa, se gaseste aceasta plaja care desparte oceanul atlantic de marea mediterana. Aceasta demarcatie este amenajata foarte frumos cu o promenada pe care te poti plimba printre cele doua mari. Daca privesti spre orizont o sa vezi si Africa. Asta e cel mai apropiat punct de Maroc. Doar 14 km distanta. Interesant, nu?

Plaja este destul de animata, cu restaurante si baruri si plaje intregi pentru kitesurfing. Exista chiar si niste camping-uri special amenajate pentru kiteri, care arata fabulos. Mi-as dori sa ma cazez data viitoare intr-un astfel de camping. Zona asta dintre Mediterana si Altlantic mi s-a parut foarte interesanta.

Plaja destul de libera, in ciuda faptului ca aici am vazut cei mai multi turisti. Am petrecut doar cateva ore dar mi-ar fi placut sa raman mai mult. Mai ales ca in spatele plajei este orasul Tarifa, care are tot felul de atractii! Plin de baruri de zi si de noapte, spectacole de flamenco, karaoke, restaurante, terase si in general plin de viata! Multa veselie si genul acela de turism de grup. Gasti de fete si de baieti veniti la terasa direct de pe plaja. Ca sa intelegi mai bine atmosfera din Tarifa si sa te bucuri de plajele ei cred ca trebuie sa iti petreci aici cateva zile bune.

Daca te-am convins sa mergi sa te relaxezi pe plajele din Andaluzia de la Ocean sunt sigura ca nu o sa regreti. Totul este placut, oamenii sunt cool, apa este foarte curata, plajele salbatice, apusurile minunate. Enjoy!

Cazare

In periplul nostru de pe coasta oceanului am fost cazati in Conil de la FronteraFuente del Gallo, la complexul de apartamente – Apartamentos PiedramarEste un complex situat foarte aproape de plaja Fuente del Gallo, intr-un cartier linistit si cochet. Noi am avut un apartament cu doua camere si o terasa destul de mare pe care ne petreceam ultimele momente seara inainte de culcare si bineinteles dimineata la cafea.

Apartamentul este complet utilat, are o un living cu o bucatarie open space, o canapea extensibila si un dormitor cu pat matrimonial. Tot in complex exista si o piscina foarte draguta, pe care noi nu am folosit-o, dar care parea foarte intretinuta si de asemenea, un aspect important si util este ca aceasta cazare detine si o parcare subterana unde va puteti lasa masina.